TAMO DIENYNAS  8667 19366
Kodas Juridinių asmenų registre: 190532139

„5 žingsniai tvarumo link“ Turkijoje

2023 m. balandžio 23 – 29 d. Šiaulių „Juventos“ progimnazijos tarptautinio Erasmus + projekto „5 žingsniai tvarumo link” dalyviai – mokytojos V. Bernikienė, R. Linkevičienė ir septyni 6 – 7 kl. mokiniai – lankėsi Turkijoje.

Pirmąją dieną juventiečiai apsilankė Turkijos sostinėje Ankaroje ir svetingoje ANKARA-MAMAK TiCARET ODASI ORTAOKULU mokykloje. Įstaigos direktorius ir dvi pedagogės pristatė mokykloje vykdomas tvarumo veiklas bei galimybes ugdytis muzikinius gebėjimus. Tuo metu mokiniai susipažino su turkų tautiniais šokiais bei dainomis.

Išvykos į Turkijos nepriklausomybės karo lyderio bei Respublikos įkūrėjo Anıtkabir – Mustafos Kemal Atatürk mauzoliejų metu projekto dalyviai sužinojo, kad Atatürk siekė Turkijoje įdiegti europietiškas gyvenimo normas, 1924 m. panaikino kalifatą, uždraudė religinius teismus, įvedė Grigaliaus kalendorių, arabiškus rašmenis pakeitė lotyniškais, panaikino daugpatystę, moterims suteikė rinkimų teisę.

Dieną vainikavo vizitas į I.C. MiLLi EGiTiM BAKANLIGI MAMAK ALCE MiLLi ECITiM MÜDÜRLÜCÜ Švietimo skyrių, kurio vadovas Mustafa Ozel juventiečius supažindino su Turkijos švietimo sistema, akcentavo tai, kad pilietiškumo kompetencijos ugdymui, meilės Tėvynės puoselėjimui šalyje yra skiriamas ypač didelis dėmesys.

Antrąją vizito dieną juventiečiai dalyvavo ANKARA-MAMAK TiCARET ODASI ORTAOKULU mokyklos organizuotame Vaikų gynimo dienos minėjime. Projekto dalyviai ne tik stebėjo kultūrinį renginį, bet ir patys pristatė lietuvių liaudies šokį „Gransverą“ bei sudainavo lietuvių liaudies sutartinę „Turėja liepą“. Jaudinančiai sugiedoti abiejų šalių himnai ir pasikeista valstybinėmis vėliavomis.

Trečioji diena buvo skirta gilesniam Turkijos liaudies šokių pažinimui. Pasirodo, šokių choreografija yra glaudžiai susijusi su religinėmis apeigomis, gamta, drąsa, atvirumu, iššūkio priėmimu. Pasaulio pažinimo, istorijos ir kultūros pamokos tęsėsi Ankaros pilyje, Altındağ rajone. Tiksliai nežinoma, kada pilis buvo pastatyta, bet jai teko išgyventi įvairius laikmečius. Per romėnų, bizantiečių ir osmanų istorinius laikotarpius tvirtovė buvo daug kartų restauruojama ir perstatoma. Manoma, kad būtent nuo Ankaros gynybinės pilies prasidėjo Ankaros miesto istorija.

Didelį įspūdį paliko apsilankymas ANADOLU MEDENIYETLERi MÜZESi, įkurtame Turkijos prezidento Kemal Atatürk iniciatyva 1921 m. Tai istoriškai vertingiausias civilizacijų muziejus Ankaroje ir trečias pagal svarbą archeologijos muziejus Europoje po Luvro Paryžiuje ir Britų muziejaus Londone. Eksponatų gausa sukaupta nuo VI a. prieš Kristų.

Ketvirtąją dieną projektininkai pažinimo ir kultūrinę kompetencijas toliau ugdė aplankydami 2014 m. atidarytą Prezidentūros pastatų kompleksą Külliyesi hakkındadır. Kompleksą sudaro Prezidentūra, mečetė Millet Camii, didžiausia Turkijos biblioteka Millet Kütüphanesi (bendras knygų lentynų ilgis sudaro 200 km), paminklas Temmuz Şehitler Anıtı’nın pagerbti Liepos 15 d. šalies kankinius, botanikos sodas, viešbutis ir šalies Prezidento rezidencija.

Aplankyta ir miesto ikona – menų centras Atakule. Tai miesto orientyras ir unikalios architektūros statinys, kurio aukštis 125 metrai. Šis objektas pastatytas ant Çankaya rajono kalvos ir giedromis dienomis yra matomas iš bet kurios miesto vietos. Projekto dalyviai centre aplankė parodą, skirtą tvarumui, turėjo galimybę apžiūrėti įvairius meninius objektus, sukurtus iš jūros išmestų šiukšlių. Daugiausiai dėmesio sulaukė kūriniai, skirti jūros aplinkosaugai.

Paskutinę vizito dieną mokiniai lankėsi zoologijos sode bei akvariumų centre „Keçiören Aquarium“. Tai vienintelis uždaras edukacinis akvariumas Turkijoje, kurio bendras plotas yra apie 4000 m2. Baseino komplekse yra jūrinių ir gėlavandenių žuvų dalis, tunelis, zona, kurioje gyvena vėžiai, krokodilai bei baseinas, pritaikytas vaikams su negalia.

Antrąją dienos dalį juventiečiai mokykloje pristatė gimtąją Lietuvą ir vykdomo tvarumo projekto veiklas.

Po to turėjo galimybę dalyvauti interaktyvioje anglų kalbos pamokoje ir STEAM užsiėmimuose, kurių metu iš perdirbto plastiko kūrė įvairius erdvinius, meninius, augalinių motyvų objektus, gyvūnų figūras.

Prieš išvykstant, lietuvaičiams buvo įteikti pažymėjimai, liudijantys pažinimo, kūrybiškumo socialinės/emocinės ir kt. kompetencijų ugdymąsi. Apsikeista tradiciniais šalių suvenyrais, dovanėlėmis, kontaktais ir šiltai atsisveikinta.

Mokytojos R. Linkevičienė, V. Bernikienė 

Šiaulių „Juventos“ progimnazija

Skip to content