Nuoroda Tamo TAMO DIENYNAS Nuoroda Telefonas 0667 19366
Kodas Juridinių asmenų registre: 190532139

Mokytojai tobulino gebėjimus dirbti su DI įrankiais

2025 metų gegužės 5 dieną Šiaulių „Juventos“ progimnazijoje įvyko Kauno švietimo inovacijų centro organizuotas praktinis seminaras „Švietimo įstaigų pedagoginės, metodinės ir administracinės veiklos tobulinimas praktiškai taikant dirbtinio intelekto įrankius (ChatGPT, Gemini, Claude AI)“. Mokymus vedė patyrę dirbtinio intelekto taikymo švietime ekspertai – Mantas Danielius Blaževičius, Vilniaus Vytauto Didžiojo gimnazijos direktoriaus pavaduotojas ugdymui ir Dr. Domantas Milius, Kauno 1-osios muzikos mokyklos direktoriaus pavaduotojas ugdymui, fortepijono mokytojas ekspertas.

Seminaro turinio esmė – pedagogų gebėjimų formuoti aiškias, tikslingas ir kokybiškas užklausas (prompt’us) stiprinimas. „Juventos“ progimnazijos mokytojai ir administracijos specialistai praktiškai gilinosi į užklausų formulavimo subtilybes, siekdami maksimaliai efektyviai pasinaudoti dirbtinio intelekto teikiamomis galimybėmis pamokų rengime, mokymo metodikos kūrime bei administraciniuose procesuose.

Ypač didelis dėmesys buvo skiriamas teisingai užklausų struktūrai. Būtent seminaro lektorius Mantas Danielius Blaževičius aiškino, kad „aiškus, kokybiškas prompt’as turi labai konkrečią struktūrą: pirmiausia reikia nurodyti aiškų užklausos tikslą, po to pateikti kontekstą, kuriame bus naudojamas rezultatas, ir galiausiai – pageidaujamos informacijos apimtį bei formatą. Pavyzdžiui, užklausos, skirtos mokymo turinio kūrimui, turėtų aiškiai įvardyti ugdymo tikslą, mokinių amžių bei gebėjimus ir netgi pageidaujamą pateikimo formą. Mūsų patirtis rodo, kad gerai suformuluotos užklausos gali sutrumpinti planavimo laiką net keletą kartų, leisdamos mokytojui daugiau dėmesio skirti tiesioginiam darbui su mokiniais, jų gebėjimų stiprinimui ir individualiam ugdymui.“

Dr. Domantas Milius papildė seminarą akcentuodamas kritinį ir kūrybinį požiūrį į DI: „Svarbiausia suprasti, kad santykis su dirbtiniu intelektu reikalauja kritiško vertinimo ir kūrybiškumo bei pamatyti, kad visa esmė darbe su DI įrankiais yra struktūra”.

Mokymuose dalyvavę mokytojai aktyviai įsitraukė į praktines užduotis. Seminaro refleksijose dalyviai itin akcentavo užklausų formavimo praktiką, kuri leido tiesiogiai pajusti skirtumą tarp abstrakčių ir konkrečių, struktūruotų prompt’ų. Išsiskyrė nuomonės, kad labiausiai patiko praktiniai užsiėmimai, kurių metu mokytojai patys eksperimentavo su įvairiomis užklausomis, analizavo jų kokybę ir aiškiai matė, kaip tikslumas ir aiškumas lemia veiksmingus, ugdymo procese lengvai panaudojamus atsakymus.

Seminare dalyviai pamatė, kad efektyvus darbas su DI technologijomis – tai ne techninių įgūdžių, bet pirmiausia aiškaus ir struktūruoto mąstymo bei kalbos aiškumo klausimas. Mokytojai išreiškė tvirtą įsitikinimą, jog užklausų kūrimo įgūdžiai taps būtina kompetencija ateities švietime, atverdami naujas kūrybines ir metodines galimybes kasdieniame pedagogų darbe.

Parengė: direktoriaus pavaduotoja ugdymui Jūratė Ančerevičiūtė

Naudingos nuorodos
Naudingos nuorodos
Naudingos nuorodos
Naudingos nuorodos

Šiaulių „Juventos“ progimnazija