2024 m. lapkričio 12 d. Šiaulių „Juventos“ progimnazijoje vyko respublikinė konferencija „Ugdymo(si) iššūkiai ir gerosios patirtys“, kurios tikslas – pasidalinti patirtimi, ugdymo metodais ir iniciatyvomis tobulinant pamoką, padėti mokytojams mokomuosius dalykus išaiškinti naudojant praktinius pavyzdžius, eksperimentus, bandymus, pasikeisti naudojamais inovatyviais metodais, sėkmingų pamokų pavyzdžiais.
Konferencijoje dalyvavo virš 90 dalyvių iš Šiaulių miesto ir rajono, Panevėžio ir Joniškio miestų, Telšių, Akmenės ir Radviliškio rajonų. Dalis pedagogų iš Utenos, Klaipėdos, Kelmės, Vilniaus konferencijai jungėsi nuotoliniu būdu.
Atsižvelgiant į šiandienines ugdymo sąlygas, galimas įvairias formas, ugdymo proceso kaitą, konferencijos tema labai aktuali. Pirmoje konferencijos mokytojai, specialistai stebėjo 9 Šiaulių „Juventos“ progimnazijos mokytojų atviras dorinio ugdymo, matematikos, lietuvių kalbos ir literatūros, anglų kalbos, integruotą gamtos mokslų ir muzikos, geografijos, muzikos, technologijų, fizinio ugdymo pamokas. Fizinio ugdymo bei integruota muzikos, matematikos ir gamtos mokslų pamokos transliuotos YouTube kanale.
Plenarinis posėdis prasidėjo muzikiniu vokalinio ansamblio „Volungė“ (mokyt. A. Adomaitienė) sveikinimu. Pranešimą „Mokykla šiandien, vakar, rytoj“ skaitė Šiaulių „Juventos“ progimnazijos direktorė Rita Tamašauskienė. Patirtimi dalinosi mokytoja, inovatyvių sprendimų ugdymui autorė, lektorė, Švietimo konsultantė J. Glinskė (pranešimas „Mikro grįžtamasis ryšys: Kaip pamatyti kiekvieną mokinį per 45 minutes“). Posėdžio transliaciją buvo galima stebėti YouTube kanale.
Trečioji konferencijos dalis vyko 4 darbo grupėse, kuriose išklausyta 18 pranešimų.
I grupės veikla (moderatorius – ugdymo skyriaus vedėja R. Dauliuvienė) buvo skirta pradinių klasių mokytojams bei švietimo pagalbos specialistams. Išklausytas pranešimas „Ar tau patinka matematika?“, gilintasi į įvairiapusį mokinių kompetencijų ugdymą, įtraukiojo ugdymo iššūkius bei galimybes, švietimo pagalbos teikimo patirtį.
II grupės (moderatorius – ugdymo skyriaus vedėja S. Brasaitė) dalyviai gilinosi į STEAM veiklą pradiniame ugdyme, neformaliajame švietime, projektinėje veikloje. I ir II grupėse buvo sudarytos sąlygos mokytojams skaityti pranešimus nuotoliniu būdu.
III grupės (moderatorius – direktoriaus pavaduotoja muzikiniam ugdymui V. Juodpusienė) veikla buvo orientuota į meninį ugdymą bei mokinių kūrybiškumo skatinimą.
IV grupės (moderatorius – direktoriaus pavaduotoja ugdymui I. Barkienė) dalyviai išklausė pranešimus apie progimnazijoje organizuotą STEAM dieną, apie integruotą technologijų ir fizinio projektą, apie žmogaus teises ir darbo su jaunimu būdus, apie tvarumo idėjas pamokose, mokėsi praktiškai naudoti Chat GPT įrankį.
Konferencijoje gerąja patirtimi iš viso dalinosi 24 Šiaulių „Juventos“ ir 6 kitų mokyklų mokytojai.
Džiaugiamės sulaukę daug padėkos žodžių, atsiliepimų, kurie mus stiprina ir drąsina, skatina dirbti dar geriau, padeda pasitikrinti, ar teisingu keliu einame.
Šiaulių „Juventos“ progimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui I. Barkienė
PAMOKŲ LAIKAS
MES ŽINIASKLAIDOJE
STEAM VEIKLOS
Šiaulių „Juventos“ progimnazija
Pagalba