TAMO DIENYNAS  0667 19366
Kodas Juridinių asmenų registre: 190532139

Užuojauta ir tolerancija – stiprybės ženklas

„Užuojauta ir tolerancija yra ne silpnumo, o didelės stiprybės ženklas“ (Dalai Lama)

Šie žodžiai Tolerancijos dienos veikloms, numatytoms pradinėms klasėms, buvo parinkti tikslingai. Vaikai dieną skyrė silpnesniems už save – tiems, kuriems dažnai reikalinga žmogaus pagalba.

Pirmokai per pamokas kalbėjo apie vandens gyvūnus ir kruopščiai kūrė namus žuvims.  

Antrokai diskutavo apie paukščius. Žmonės skirtingi – paukščiai skirtingi. Gyvena kiekvienas savaip. Ir dėl to nesipyksta. 2d klasės vaikai gamino lizdus dideliems ir mažiems paukščiams iš medžiagų, kurios jau niekam nebereikalingos. Vaikai aiškinosi, kokie gali būti  jų namai, kuo žmogus gali prisidėti saugant paukščius (ar net pakenkti).

Trečiokai buvo tolerantiški augintiniams ir ne tik. Kokie gali būti jų namai? Štai mokytoja A. Bružaitė – Čiapienė su savo ugdytiniais dienai tapo jaunaisiais bitininkais: domėjosi bičių gyvenimu, kalbėjo apie bičiulystę, kūrė bičių namelius. Kiti trečiokai gamino namelius, skirtus augintiniams.

Vyriausiems, ketvirtokams, teko sunkiausia tema – pagalbos namai. Kas tai? Štai 4a klasės vaikai gamino ŽMONIŲ NAMUS, kuriuose telpa tie, kurie mano, kad „Tu turi savo kelią, aš turiu savo: tačiau vienintelis ir teisingiausias kelias paprasčiausiai neegzistuoja“ (Friedrich Nietzsche).

Kiek teisinga ši citata? Kaip ją supranta vaikas? O kaip suaugęs? Vaikai „pastatė“ įsivaizduojamą „Letenėlę“, kurios centre – ne gyvūnas, o žmogus, nuo kurio priklauso globos įstaigų egzistavimas arba priešingai – jų NEBUVIMAS. Tema tęsta per lietuvių kalbos pamoką, nagrinėjant Auros Mažuolytės tekstą „Guvūnų globa: nuskriaustųjų sėkmės istorijos“. Per dailės pamoką vaikai, naudodami IKT, piešė maldos namus. 4b mokiniai kūrė gyvūnų globos namus, pavadindami juos „Tolerancija”. Didelį, įspūdingą namą sukūrė 4d klasės mokiniai. Jame tilpo daug meilės, pagarbos, kantrybės….

Tolerancijos diena baigta aptariant Paul McCartney frazę: „Anksčiau maniau, kad bet ką besielgiantį keistai galima vadinti keistuoliu. Dabar suprantu, kad tikrieji keistuoliai yra kitus tokiais vadinantys.“

Pradinių klasių mokytoja A. Dirginčienė

Šiaulių „Juventos“ progimnazija

Skip to content